Alla inlägg den 8 september 2020

Av Jesus Soldat - 8 september 2020 21:50

Hej allihopa! Är så glad och har prisat min Gud Jesus. Gud har välsignat mig med en ny låt den är blandat med hebreiska och spanska men det är ingen låt som gör att jag tänker på sådant jag lyssna på förut som syndare utan jag kan ära Gud bra och dansa med prisnings klädnad till HERREN. Imorgon blir det ingen blogg tror jag. Och Gud har sagt till mig att jag bloggade för mycket förut på den andra och nu måste jag ta det lugnt. 

Gud är inte död Han lever och Hans kraft verkar inom mig jag kan känna den. Guds eld som skjuter upp i mina ben som en förtärnade eld. En sköld med glödande eldslågar runt om mig. Min lampa brinner mmm.  Gud sa till mig att jag är utvald och kommer inte aldrig komma till helvetete oavsett vad även om jag synder mot Honom kommer Fadern dra mig till Hans Son Jesus Kristus så att jag omvänder mig. Jag älskar Jesus för mycket, till månen och tillbaka eller egnetligen mera. Jag dansar med Jesus. När jag dansar Han dansar med mig men sedan ska min man dansa med mig och det blir hett WOW!! Jag bryr mig inte vad ni tycker om mig inte längre har bra självförtroende nu som en eld. Det är skönt jag har mycket i huvudet. Har märkt att jag  kommer på egna saker själv. Dasnen jag gjorde för ett tag sedan bara hände eller var det Den Helige Anden? Jo, jag tror det. Himlen är på jorden för mig igen HALLELUJAH! Efter min 5 dagars fasta då jag var på altaret Gud tände på Hans eld och när Gud tänder på sin eld det händer grejer som bara dem som är född på nytt kristna vet om. 

Jag saknar gatupredika men Gud sa att jag har en paus för Han vill ge mig en gåva, en skatt. Har många hemligheter som jag har lagt i himlen som bara himmelriket vet om. Efter imorgon ska vi se på riktigt eld, en våg med eld! Strömmar med eldslågor som förtär den som går för nära. Efter fastan fick jag min predika gång igen. Även gladhet kom HALLELUJAH! Vi får se hur länge jag ska vara förföljd har varit det en tag men jag har en historia som jag kan dela men inte allt till vem som helst. Tackar Gud för jag bad att jag skulle skriva bättre vilket hände Amen. På denna blogg får veta 5% om mig, hur jag är. Ingen vet hur jag är, ingen känner min personlighet, nej ingen! Ni vet mitt land, mitt namn, min ålder, vart jag bor, att jag är kristen saker om min familj och vart jag är men ni vet inte vem den riktiga Tove är fast vissa tror att de känner mig lol. När jag får vänner då kommer dem veta vem jag är. Kommer vara hemlig av mig dem på mitt jobb sedan när jag har ett kommer få veta 5%om mig. 


Jag har dessutom ingen diagnos fast folk tror det. Förstår om någon tror att jag har det med mina konstiga humörsväningar. Ena stunden pratglad och efter några minuter inte pratglad. Byter humör 24/7. Som PMS humör har jag. Glad att Gud satte mig fri från min PMS Tror det var PMDS för hade grov PMS mådde jättedåligt när jag hade och var supertrött så jag sov hela tiden nästan och Gud satte mig fri amen! Läkaren Jesus! Han är mitt ALLT!!!!!! 


Gud sa till mig att efter 20 september kommer jag se bättre ut och ännu bättre i vinter för jag var förut orolig att få utslag i ansiktet med finnar men Gud sa nej till det. Gud sa jag gav dig dålig hy för att du var inne på villoväg men nu nej, du kommer ha vacker hy. Har använt smink och har inte fått finnar av det men fick finnar av att jag åt dåligt och sov dåligt. Gud är så god mot mig fast jag inte förtjänar det! HAN ÄR UPPSTÅND INTE DÖD!!!!!!! jag bär mitt kors nu men det kommer snart bli en uppståndelse i JESUS NAMN AMEN!


MÅ GUD VÄLSIGNA DIG ELLER EGENTLIGEN SNARARE DU SOM SKA VÄLSIGNA GUD MED ATT GE DITT LIV TILL JESUS!!!!

Av Jesus Soldat - 8 september 2020 00:11

Läs det sista stycket oh my goodness!!!

Av Jesus Soldat - 8 september 2020 00:10

Jag dog nästan!!! Glöd av romantik!!!! Vill ha min man NU!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommna till min kristna blogg. På denna blogg kommer jag blogga om mitt kristna liv och även göra bibel lektioner om vem den riktiga Jesus Kristus är.

Evangelitet

Jesus Kristus dog på korset, var begravd, och efter 3 dagar senare reste Han upp från döden, blev sedd av över 500 människor, enligt bibelvers.

Frälsningen

Du blir frälst genom att du omvänder dig från dina synder, tror evangeliet och även bör du erkänna att Jesus Kristus är Gud kommen i köttet och självklart måste du tro evangelitet. Jesus Kristus dog för oss så att vi skulle kunna leva. Utan Jesus blod det finns ingen förlåtelser för synder.  

Judarna brukade döda lamm för förlåtelse av synder, prästen gick in och offrade ett djur varje år för folks synder och sedan för hans synder men Jesus offrade sig själv en gång för alla så nu slipper vi döda våra djur för förlåtelse av synder. Jesus är Lammet lovad av Abraham. VÄRDIGT ÄR LAMMET SOM BLEV SLAKTAD! 

 

När Jesus Kristus hängde på korset såg Han ut som en hamburgar måltid. Du kunde inte se att Jesus var en människa så torterad blev Jesus Kristus för dig, för du skulle få förlåtelse och slippa leva i skamliga synder. Jesus älskade oss så mycket och tro mig Han älskar oss fortfarande därför ber Han varje dag för oss till sin Fader som också blir vår Fader när vi blir kristna. Tänk Jesus blev slagen 49 gånger för just dig. Han led och Han valde att lida för JUST dig. Jesus har all makt, Han kunde ha stoppat allt men Han älskade oss så outändligt mycket så Han valde att dö för att sedan efter 3 dagar senare resa upp från döden. Jesus är Gud så Gud kan inte dö så därför reste Han sig.   

 

 

 

 

 

 

Om du vill bli frälst?

Om du vill bli fräslt be denna bön och du måste mena det i ditt hjärta och ha tro. Du kan inte ljuga inför Den Allsmäktige Gud Jesus:

 

Jesus förlåt mig för alla mina synder. Jag erkänner att jag har syndat mot dig. Jag omvänder mig nu från allt ont jag har gjort mot dig, snälla förlåt mig i Jesus Namn jag ber. Jag tror att du Jesus dog på korstet för mig och efter 3 dagar senare reste du dig upp från döden. Snälla, ge mig din dyrbara Helige Ande. Rena mig med ditt heliga blod, jag vill bli ren och befria mig från mina synder i Jesus namn Amen.

 

Har du bett denna bön eller liknade bön i dina egna ord och menat det i ditt hjärta är du född på nytt. Ser du hur enkelt det är att bli född på nytt? Du behöver endast omvända dig från synder och tro, omvänd dig och tro, ENDAST 2 ORD. 

 

Nu ska du som kristen läsa Bibeln varje dag och även be varje dag, fasta lite då och då, gärna gå till kyrkan om du hittar någon bra (i Sverige finns det ingen bra men kom ihåg kyrkan frälser inte), ha gemenskap med andra kristna och berätta för människor om ditt vittnesbörd och även annat om Jesus Kristus. Jag tror inte alla kristna har kallade till att gautpredika men jag VET att Gud vill ha oss att berätta vårat vittnesbörd för vi är salt i världen. Och varför inte passa på att berätta för andra hur de kommer till Jesus och även berätta vad som händer om vi inte omvänder oss då kommer vi till helvetets eld.

Helvetes eld

De som inte var skrivna i livets bok blev kastade till eld sjön. 

 

Är du skriven i livets bok? Livets bok är Jesus bok. Han skriver upp alla sina barns namn där så att Han vet vilka Han ska kasta till helvetet och vilka som Han ska ge sitt sigill till. 

 

Hur du blir srkiven i livets bok? Genom omvändelse från synder och sjävklart tro. 

 

Förnekar du Jesus Kristus som Gud är du fördömd säger Jesus och Jesus kommer förneka dig inför sin Fader och inför sina änglar men erkänner du Jesus kommer Han erkänna dig inför sin Fader och Hans änglar. Underbart ellerhur? 

 

Vad väljer du?

 

Ha ditt namn skrivet i livets bok eller att spendera resten av ditt liv i helvetet? En Pastor brukar säga till syndarna att jorden är det enda himmlen de vill få.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards