Inlägg publicerade under kategorin Toves Bibelskola

Av Jesus Soldat - 11 september 2020 13:50

Hej alla! Välkommen till min bibelskola. Jag ska blogga om fasta, sabbaten och skriva ut vem den riktiga Jesus Kristus är. Allt är taget från bibeln så ni vet. Inga av mina egna ord utan det är Guds ord som jag kommer lägga ut hallelujah! Guds ord är en hammare!! 


När du blir född på nytt kristen blir du Guds tjänare även Guds vän om du gör rättfärdighet. Och vad är född på nytt? Född på nytt blir du genom omvändelse från synder och när du tror på Jesus som GUd. Du måste erkänna Jesus Kristus som Gud och göra Han till din Herre och Frälsare. Endast Jesus räddar från helvetet finns ingen annan. Du kan inte bli räddad av någon annan falsk gud eller av någon människa. Jag kan inte hjälpa någon av er endast kan jag hjälpa dig till Jesus och Guds ord men sedan kan jag inte hjälpa dig för jag är människa. Vi är soft. Vi är gräs. Är du syndare du är du smuts i Guds ögon Han ser dig som det. Men Jesus vare tack som dog för oss så att vi skulle leva. Ät Jesus kött och blod och drick från Hans levande vatten så du får liv. Tro evangelitet, superviktigt! 

Jesus ser dig inte som evangelist (t.ex) utan som Guds barn och även en tjänare. Jesus kommer inte säga bra gjord du gode och trogne evangelist eller Pastor utan tjänare. 


Kristendomen är mer än att bara gå till kyrkan på söndagar. Och Gud sa till mig att jag ska ha lördags kyrka för Honom inte på söndag. Men varför vi samlas på söndagar i kyrkan är för apostlarna i Apostlargärningar gjorde det. 


En hemlighet jag har som jag har upptäckt själv fast jag blev undervisad om det men ändå förstod jag inte det först jag själv blev lärd av Gud...ok är du beredd är kommer det. När du tillber Gud och ger pris till Hans helige namn genom sång och dans, det kallas tillbejdan på engelska worship då börjar Jesus prata med dig och ger dig uppenbarelse för du åkallar Hans namn, även genom bön och när du tystar dig inför Jesus. Men ensak kom ihåg att inte säga dina drömmar och visioner till människor inte är född på nytt kristna för det finns människor som vill ta bort det och alla människor vill inte dig väl. När du blir född på nytt kristen du kommer bli hatad och du kan bli dödad för din tro endast för du är kristen inte predika men när du är en evangelist då räkna med förföljelser för det. Men Gud kommer gömma dig som det står i Hans ord. Han kommer gömma dig och även kommer Han sända sina tjänare till dig som är ägnlarna i himlen. Jag har sett många änglar Gud har sänt de till mig. De ser ut som vanliga människor när de är på jorden iaf nu, de gör sig lika människor för de vill inte bli avslöjad av syndarna. När du lever i rättfärdighet och plus så är du en evangelist och lider för rättfärdigheten skull då kommer Gud skydda dig och hjälpa dig även gömma dig ibland. Han kommer säga till änglarna om dig. Han ska ge Hans änglar till dig. Hade någon försökt döda dig medans du var med en ängel tro mig det hade inte gått. Vad gjorde änglanra för Lot när homosorna skulle bryta sig in i hans hus? De skyddade och försvarade honom hallelujah. Men se de som Gud. Änglar kan också synda.


Och ibland kan Gud skicka helgon till dig, alltså dina systrar och bröder som är en vanlig människa. Anasias kom till Paulus. Viktigt att be frö sina bröder och systrar, Gud sa det till mig, det är superviktigt men ännu viktigare att fråga Gud att söka ditt hjärta och tacka Gud sedan be för andra men först din familj i Kristus för det är de som är din riktigta familj. Kom ihåg ensak vi kristna är inte befallna att vara snälla och trevliga men vi får inte vara onda och elaka. Men vi behöver inte vara trevliga och snälla. Vi kan ha attityd men vi måste älska våran nästa som oss själva men först och främst Gud, sedan din familj i Kristus och efter det din nästa. Självklart måste du hedra din far och mor men om du inte har någon hedra någon annan som din man eller någon annan kanske din andliga mamma och pappa. 


När jag har gått in i tillbejdan och sökt Gud han har gett mig så mycket av Han själv. Delar från Han har jag fått så jag är en gudlig ung kvinna nu. Han gav mig av Hans visdom, kunskap, förstånd och Han berättar hemligheter och roliga saker. Plus sjuka uppenbarelse får jag. Gudliga drömmar, profetior, syner/bilder och visioner.  Kan även tungotal. Gud gav mig tungotal vädligt tidigt Han sa öppna munnen och sjung och då kom ord som jag inte förstod ibland har jag förstått men ibland inte. Men tungotal är för att bygga upp dig själv och profetia församlingen. 


Ensak min Mentor sa att det spelar ingen roll vad vi kristna kommer ifrån (när människor frågar oss vi behöver inte säga hallelujah). Hur många gånger har jag fått den frågan? Vi kristna är från himlen, från Gud. Vi är inte från världen eller jorden. Vi är nu gudliga, heliga och rena genom Jesus Kristi dyrbara blod som Han spillde för oss. Petrus förstod inte i Joh 13 varför Jesus skulle tvätta deras fötter men Jesus sa om jag inte tvättar dig har du ingen del med mig. Vill du ha en del med Jesus då måste Han tvätta dig. Hans blod är vatten. Gudligt vatten är inte heligt vatten som en pervers påve ber för. Förresten i Uppenb. står det mycket om katolism och fake kristna, även lite i Matt, Mark och Luk. Gud gav mig öron att öra med och Han gav mig syn. Jag var blind förut. 


Hallelujah Gud tar över min kropp och dansar! Han gav mig en låt som Han visste att jag kommer gilla plus Han ville prata med mig genom den.


Inatt var det exakt för 2 år sedan jag blev född på nytt bibeltroende kristen hallelujah ära till Jesus! 

Äntligen ser man Guds härlighet och skönhet i mig igen. 


När du äter mat och har druckit din dricka (inte alkohol) då kan Jesus berätta viktiga saker till dig som Han gjorde med Petrus. Han kan även fråga dig och befalla dig att göra saker. Förut när jag var ny i tron och ny evangelist då varje gång jag åt middag eller så då kom Guds eld som sa Tove gå ut och skrik mina ord! och ibland lyft upp din röst som en trumpet! Han gav mig Jes 58:1. 


Gud har lärt mig att bli som Maria Jesus mamma som håller vissa saker i hjärtat. Förut sa jag allt nästan men min Mentor sa till mig. Hon gav mig tips. 


Gud har belönat mig och Han kommer göra det på jorden och mycket favör har Han givit mig och Han har gjort så jag fattar nu vad favör är. Men Han har även tuktat mig som en dotter. Men inte lika som i början av min kristna gång med Gud. Då var det stora tuktan. Han sa "Tove, jag ska visa mig min vrede på dig" Jag ska tukta dig min dotter, det kommer göra ont men du kommer lära dig efter det". När Han gjorde det jag grät sedan tyckte jag WOW vad coolt ser Gud mig verkligen som sin dotter hallelujah! 


Jag har drömmar och mål nu i mitt liv förut hade jag ingenting men nu har jag. Och Gud sa dina predikingar du har gjort nu är för att jag skulle träna dig till att bli en stor predikare. Gud ska lära mig och Han har lärt mig vad jag ska säga därute. Tro inte att jag pratar om mig själv eller bara fånfäng tal jag predikar Jesus. WOW, Gud säger nu vad jag ska lära ut sedan. Tyvärr kommer jag bli en lärare. Förlåt mig Gud för jag sa tyvärr men jag vill inte vara en lärare i kristendomen. Det är det sista jag vill. Fast det finns andra saker som är värre men jag vill inte ha ett eget klassrum och lära ut nyfödda kristna. Jag tycker att jag knappt kan något men Gud säger jo, du ska lära mitt folk! Tyvärr kommer jag predika i kyrkor också. INFÖR KRISTNA!!!! Jag avskyr detdär för alla kristna är inte snälla och kan döma. Men vissa kristna är fulla av Guds barmhärtiget så du är snälla då. De kan inte vara elaka. Jag vet en kristen som är väldigt snäll. 


Jag har stora drömmar nu Hallelujah!!!!!! Men de är underordnat Gud. Gud sa den första du kommer undervisa är ditt barn. Kommer döpa henne med Guds eld. Jag kommer ta min hand och säga eld så kommer Jesus döpa henne. Ska även döpa människor i vatten. Kvinnor kan göra mer än vad ni tror! Jag är emot girlpower och att kvinnor/tjejer kontroller män och jag står för att kvinnan ska underordna sin man och även att ingen ska döda SIITT OFÖDDA BARN! Jag tackar Gud att jag aldrig har gjort abort i hela mitt liv! Gud ser så jag ljuger inte. Om jag ljuger nå må jag dö i Jesus namn. 


Välkommna, välkomna igen till Toves bibelskola. Jag kan lära ut här men jag vill inte bli en stor lärinna men Gud kallar mig, jag känner det. 


Gud Han förbreddar mig för att bli en hustru och mamma redan nu hallelujah! Även en stor lärare. Men jag får inte glömma att jag först är en tjänarinna och en dotter även Guds vän. Jesus är min bästavän och Han kommer alltid vara med och Gud säger att Han ska ge mig systrar som jag kan prata med och dela saker med och ha tillbedjan med. 


Som kristen så kommer du vara ganska ensam. Jag äter alltid oftas själv men ibland välsignar Gud mig genom att jag får äta med andra. Men min dröm är att äta med min man men hur mycket kommer vi äta då, typ 3 tuggo sedan blablabla och sedan lol. 


Gud sa till mig igår när Han kom till mig, Guds närvaor kom så starkt, det är efter min fasta som var riktgit jobbigt men jag klarade det. Den bästa fasta är vattenfasta men sedan ingen mat på 24 timmar den renar din kropp från orenheter. 


När du blir kristen blir du en ny skapelse. Folk som såg dig förut känner inte dig längre. Ingen som kände mig förut vet min personlighet, eller vem jag är påriktgit, inte ens min famlij vet vem jag är. 


Gud sa ävn att jag måste vara ensam mera då kommer jag se Hans stora välsignelser och även för en till sak. Men Han välsignar mig med sol, den lyser nästan alltid på mig. Men Han sa igår när jag åkte buss och var ute att Hans sol inte kan lysa för mycket för man ser för mycket, den som fattar det här den fattar.  Att prisa och tillbe Gud är det finaste en kristen kan göra. Du kommer glittra, skina och Guds härlighet kommer vare runt dig. Du kommer vara vakcer som månen och skina som solen. 


Ni som tycker att jag är sexuell vet inte vad romantik är, kolla Sånger av Solomon eller som den även heter Höga visan. Det är satan som håller på. Porr är perverst och äckligt. När jag blev kristen satan sa massa saker som var okej och romantik så han sa att det var synd och jag får inte tänka sådär. 


Ensak damer om en man bara vill ha dina ben, rumpa och bröst ge han en hamburgare eller ben&jerry glass lol! Sedan gå därifrån och hitta en annan som också vill ha DIG!!!! Sedan när du har han ge han en romantisk dans och var underordnad han och lär dig laga mat som han gillar och hjälp han och sätt på dig dina finaste kläder första gången ni är tillsammans och lite smink WOW!! Men framförallt var bra i tron ge Jesus en välluktad doft på altaret! Låt sedan Jesus bränna upp det och WOW så kommer Hans närvaro!!!! En till sak gör dig fin för din man, alltså också inifrån. Men först och främst var underordnad Gud och älska Han först. Min Mentor sa att efter Gud kommer din man och efter dina barn. Men det är meningen att man och kvinna ska var tillsammans. De 2 ska bli ETT KÖTT!!!


Ok allihopa, välkomna igen, Gud välsigna!     

Presentation


Välkommna till min kristna blogg. På denna blogg kommer jag blogga om mitt kristna liv och även göra bibel lektioner om vem den riktiga Jesus Kristus är.

Evangelitet

Jesus Kristus dog på korset, var begravd, och efter 3 dagar senare reste Han upp från döden, blev sedd av över 500 människor, enligt bibelvers.

Frälsningen

Du blir frälst genom att du omvänder dig från dina synder, tror evangeliet och även bör du erkänna att Jesus Kristus är Gud kommen i köttet och självklart måste du tro evangelitet. Jesus Kristus dog för oss så att vi skulle kunna leva. Utan Jesus blod det finns ingen förlåtelser för synder.  

Judarna brukade döda lamm för förlåtelse av synder, prästen gick in och offrade ett djur varje år för folks synder och sedan för hans synder men Jesus offrade sig själv en gång för alla så nu slipper vi döda våra djur för förlåtelse av synder. Jesus är Lammet lovad av Abraham. VÄRDIGT ÄR LAMMET SOM BLEV SLAKTAD! 

 

När Jesus Kristus hängde på korset såg Han ut som en hamburgar måltid. Du kunde inte se att Jesus var en människa så torterad blev Jesus Kristus för dig, för du skulle få förlåtelse och slippa leva i skamliga synder. Jesus älskade oss så mycket och tro mig Han älskar oss fortfarande därför ber Han varje dag för oss till sin Fader som också blir vår Fader när vi blir kristna. Tänk Jesus blev slagen 49 gånger för just dig. Han led och Han valde att lida för JUST dig. Jesus har all makt, Han kunde ha stoppat allt men Han älskade oss så outändligt mycket så Han valde att dö för att sedan efter 3 dagar senare resa upp från döden. Jesus är Gud så Gud kan inte dö så därför reste Han sig.   

 

 

 

 

 

 

Om du vill bli frälst?

Om du vill bli fräslt be denna bön och du måste mena det i ditt hjärta och ha tro. Du kan inte ljuga inför Den Allsmäktige Gud Jesus:

 

Jesus förlåt mig för alla mina synder. Jag erkänner att jag har syndat mot dig. Jag omvänder mig nu från allt ont jag har gjort mot dig, snälla förlåt mig i Jesus Namn jag ber. Jag tror att du Jesus dog på korstet för mig och efter 3 dagar senare reste du dig upp från döden. Snälla, ge mig din dyrbara Helige Ande. Rena mig med ditt heliga blod, jag vill bli ren och befria mig från mina synder i Jesus namn Amen.

 

Har du bett denna bön eller liknade bön i dina egna ord och menat det i ditt hjärta är du född på nytt. Ser du hur enkelt det är att bli född på nytt? Du behöver endast omvända dig från synder och tro, omvänd dig och tro, ENDAST 2 ORD. 

 

Nu ska du som kristen läsa Bibeln varje dag och även be varje dag, fasta lite då och då, gärna gå till kyrkan om du hittar någon bra (i Sverige finns det ingen bra men kom ihåg kyrkan frälser inte), ha gemenskap med andra kristna och berätta för människor om ditt vittnesbörd och även annat om Jesus Kristus. Jag tror inte alla kristna har kallade till att gautpredika men jag VET att Gud vill ha oss att berätta vårat vittnesbörd för vi är salt i världen. Och varför inte passa på att berätta för andra hur de kommer till Jesus och även berätta vad som händer om vi inte omvänder oss då kommer vi till helvetets eld.

Helvetes eld

De som inte var skrivna i livets bok blev kastade till eld sjön. 

 

Är du skriven i livets bok? Livets bok är Jesus bok. Han skriver upp alla sina barns namn där så att Han vet vilka Han ska kasta till helvetet och vilka som Han ska ge sitt sigill till. 

 

Hur du blir srkiven i livets bok? Genom omvändelse från synder och sjävklart tro. 

 

Förnekar du Jesus Kristus som Gud är du fördömd säger Jesus och Jesus kommer förneka dig inför sin Fader och inför sina änglar men erkänner du Jesus kommer Han erkänna dig inför sin Fader och Hans änglar. Underbart ellerhur? 

 

Vad väljer du?

 

Ha ditt namn skrivet i livets bok eller att spendera resten av ditt liv i helvetet? En Pastor brukar säga till syndarna att jorden är det enda himmlen de vill få.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards