Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Jesus Soldat - 19 augusti 2020 18:20

Mitt liv med Jesus är fantasikt även om jag har dåliga dagar och är grovt och sjukt förföljd. Kan inte heller berätta allt för det kan bli värre då och det vill jag inte. Men jag ber varje morgon när jag vaknar för jag vill söka Guds rike först. Jag läser även Bibeln dagligen ibland gör jag inte det men bibel läser jag mycket. Jag studerar även Bibeln och går Bibelskola men tyvärr är den snart slut. Har en lektion kvar och sedan någon avslutning och sedan är det slut...kommer gråta då men jag kommer få en dipoloma av henne och det skulle vara väldigt roligt att få har redan fått vykort från henne Hallelujah! Detta bloggnamn är kanske bättre eftersom det var mest på psyk som jag var som värst förföljd är det också nu igen men inte som på psyk förra året. Men jag börjar även bli känd nu. Bytte namn till Sara Olsson för det är bäst så och Gud sa ditt namn är Sara Olsson byt till det. Men det är inte mitt namn egentligen men jag funderar på att byta hela mitt namn och jag vill veta Sara för det hette Abrahmas fru så hennes namn är bibliskt. Vet inte om några vakter eller poliser har fått reda på min blogg för har haft 34 läsare idag. Jag har frid och glädje nu i Helige Ande! Jag skrattar vilket jag inte gjorde förut! Jag äter bra med mat som jag inte gjorde förut. Har även börjat vakna i tid. Vaknar innan kl 12. Vaknade 11.04 idag Hallelujah! Kanske lite sent för vill senast vakna 10.00 Jag har igen börjat ta hand om min hälsa. Förut tappade jag hår men nu gör jag inte det längre tack vare Jesus Kristus min Gud! Tappade håret för en månad sedan, för en månad sedan slutade det ungefär. Men tappade lite och det var satan som ville ta bort min hälsa men när jag tappade det Gud gjorde det jag tjockare Hallelujah! För jag har naturligt tjockt hår och det är rött så jag är ginger men min hud är inte så fräkning är bara rödhårig och lite vit men på sommaren är jag lite gulvit enligg folk fast jag är det endast i ansikte, hals och händer för jag har inte solat. Mitt liv med Jesus är bra för jag har en sådan frid även fast jag är riktigt förföljd och har varit det sedan 2019 19 februari. Då tog polis mig till psyk efter att min mamma hade ringt psykläkare och dem kom och förklarade mig sjuk som kansle några av er redan vet. Men i november 2019 sa psykläkarna "Vi kommer ta bort sprutan för vi tror inte att du har psykos" och i efter ett tag fick jag höra "Du har aldrig varit sjuk vi tror att detta är npgot som du bara är". Men var på psyk lämge och hamnade där 3 gånger. Första gången mer än ett halvår och andra en månad och tredje 2 dagar. Men Gud gjorde då jag hade glädje och frid även fast jag var rädd i början. Jag har åkt massa med polisbilar för Jesus skull bara för jag har predikat Jesus. De gav mig elchockar bara för jag var uppfylld med Gud, alltså med Helige Ande och jag hade glädje i Helige Ande så de gav mig ect och innan spruta bara för jag predikade Jesus och sedan vägrade synda not Gud att ta tabletter som är häxeri. Och i oktober 2019 blev jag omhändertagen endast för jag predikade Jesus. Det var vakter som kom och omhändertogs mig och de tog på mig sexuellt och ena sa när han skulle kolla i byxan "Såhär får man göra" och han kände på min höft och på mitt lår och det är sexuellt iaf när det är en man. Efter en timme kommer 4 poliser men det roliga är att en polis sjunger sing Hallelujah med mig och de säger att min sångröst är väldigt fin. Jesus har helat mig från depöighrt och att må riktigt dåligt så jag gör inte det längre, är inte sugen på drogor eller alkohol men ibland kan frestelse komma men jag står emot. Snart kommer jag ha en grekisk hot man som kommer vara en vild tangodansare och han är även en galen wienervalsdansare! Han är pastor så vi kommer ha våran egna ministry. Han jobbar som severtör på en grekisk restaurang som hans pappa äger och han jobbar även på kontor. Alltså jag dör för hur min grekiska man kommer se ut i severtör kostym. Jag gillar den looken okej! Gillar även kostym klädstilen WOW vad är det för sexig grekisk man som går där kommer jag tänka när jag ser honom och han kommer ha en röd ros i munnen gående mot mig medans han gör tango dans. Alltså jag dör för det där!!! Jag är inne i en ROMANTIK!! FÖRST ÄLSKAR JAG JESUS SEDAN MIN MAN!!! MIN MAN är lika kryddig som att äta 15 spicy chilis. Alltså min man mm han är som choklad lika mm som choklad. Blir vilt här men jag är förälskad!! Jesus har gett mig romantik WOW! Förut var det äcklig sex och smuts men nu romantik och helgelse!!! VILL att min man ska vara min severtör och komma där och ge mig en ros alltså WOW!! Sedan kommer han med vin (alkoholfritt såklart) och med en stor härlig grekisk tallrik med mat. Vill smaka grekisk honung och yoghurt!!! Sedan lite baklava med gods nötter och med väldigt söt! Sedan kommer han där och sätter på lite tango och bjuder mig upp på dans och jag har en röd klänning på mig, röd som en ros och vi börjar dansa en vild tango den blir nästan hot! Helt galen tango över bord så vi spiller ut vinet och tallrikarna och glasen ramlar på golvet och stolarna välter och vi dansar och dansar medans folket klappar händer och tjoar "WOW!!!" Och de säger vilken romantisk men vild dans. Och vi dansar och dansar. Jag kan se bilden framför mig hade ni sett ni hade förstått vad jag menar. Vi dansar på borden och folk kastar rosblad på oss. Rosor med är väldigt röda, vinröda. Folket plingar i glasen. Alltså när jag skriver detta så känner jag romantik och stor glädje och vill ha min man nu!!! Tänk att vakna upp bredvid en hot manlig tango dansare alltså vilken dröm och sedan är han Pastor och en Profet också alltså WOW!! Han är en galen predikare också som mig. Han är vild som mig men jag tror att jag är vildare men han är galnare. Våra barn kommer bara vackra varför? För de kommer se ut som han och lite mig. Mina barn kommer ha mina ögon och rött hår kommer ett barn ha som kommer heta Rachel och den andra Ester och hon kommer ha brunt och min Son som kommer heta Jesaja för han ska vara som profeten Jesaja kommer ha svart hår som sin pappa. Vilken GLÖD AV ELD det är mellan oss på resutrangen så borden och stolarna välter och folk får springa för att flytta på sig!!! Ja, så är livet med Jesus nu. Jag är inne i en romantik Hallelujah!!! Livet med Jesus går nästan inte att beskriva utan det är underbart!!! Vilken glädje och frid jag har Hallelujah Amen!!!! WOOOHOOOO!!! SHOOO!!!! LIVET MED JESUS ÄR WOOOOW!!!! HALLELUJAH HALLELUJAH HALLELUJAH!!!!!

Av Jesus Soldat - 19 augusti 2020 16:09

Kommer fixa bloggen utseende imorgon så ni alla vet. Får se hur det blir.

Gud välsigna!

Av Jesus Soldat - 19 augusti 2020 16:08

Hej alla! Jag kommer även göra bibellektioner om den sanne kristna tron. Såsom vem Jesus är och hur du gör sabbaten och på vilken dag sabbaten är. Går själv i bibelskola men tyvärr är den snart slut så kommer gråta då. Kan säga såhär så ni alla vet sabbaten är på en lördag och på söndag är det kyrka och även söndagsskola. Men jag har min egna kyrka med Jesus Kristus. Kallar kyrkan för Jesus Kristus kyrka och Jesus är den största högste översteprästen och det är är Han som är läraren och har även en till lärare som är en kvinna som även är min Mentor. Hon inspirerar mig väldigt mycket (finns flera personer som gör det som 2 Pastorer plus dem är profeter också).

Presentation


Välkommna till min kristna blogg. På denna blogg kommer jag blogga om mitt kristna liv och även göra bibel lektioner om vem den riktiga Jesus Kristus är.

Evangelitet

Jesus Kristus dog på korset, var begravd, och efter 3 dagar senare reste Han upp från döden, blev sedd av över 500 människor, enligt bibelvers.

Frälsningen

Du blir frälst genom att du omvänder dig från dina synder, tror evangeliet och även bör du erkänna att Jesus Kristus är Gud kommen i köttet och självklart måste du tro evangelitet. Jesus Kristus dog för oss så att vi skulle kunna leva. Utan Jesus blod det finns ingen förlåtelser för synder.  

Judarna brukade döda lamm för förlåtelse av synder, prästen gick in och offrade ett djur varje år för folks synder och sedan för hans synder men Jesus offrade sig själv en gång för alla så nu slipper vi döda våra djur för förlåtelse av synder. Jesus är Lammet lovad av Abraham. VÄRDIGT ÄR LAMMET SOM BLEV SLAKTAD! 

 

När Jesus Kristus hängde på korset såg Han ut som en hamburgar måltid. Du kunde inte se att Jesus var en människa så torterad blev Jesus Kristus för dig, för du skulle få förlåtelse och slippa leva i skamliga synder. Jesus älskade oss så mycket och tro mig Han älskar oss fortfarande därför ber Han varje dag för oss till sin Fader som också blir vår Fader när vi blir kristna. Tänk Jesus blev slagen 49 gånger för just dig. Han led och Han valde att lida för JUST dig. Jesus har all makt, Han kunde ha stoppat allt men Han älskade oss så outändligt mycket så Han valde att dö för att sedan efter 3 dagar senare resa upp från döden. Jesus är Gud så Gud kan inte dö så därför reste Han sig.   

 

 

 

 

 

 

Om du vill bli frälst?

Om du vill bli fräslt be denna bön och du måste mena det i ditt hjärta och ha tro. Du kan inte ljuga inför Den Allsmäktige Gud Jesus:

 

Jesus förlåt mig för alla mina synder. Jag erkänner att jag har syndat mot dig. Jag omvänder mig nu från allt ont jag har gjort mot dig, snälla förlåt mig i Jesus Namn jag ber. Jag tror att du Jesus dog på korstet för mig och efter 3 dagar senare reste du dig upp från döden. Snälla, ge mig din dyrbara Helige Ande. Rena mig med ditt heliga blod, jag vill bli ren och befria mig från mina synder i Jesus namn Amen.

 

Har du bett denna bön eller liknade bön i dina egna ord och menat det i ditt hjärta är du född på nytt. Ser du hur enkelt det är att bli född på nytt? Du behöver endast omvända dig från synder och tro, omvänd dig och tro, ENDAST 2 ORD. 

 

Nu ska du som kristen läsa Bibeln varje dag och även be varje dag, fasta lite då och då, gärna gå till kyrkan om du hittar någon bra (i Sverige finns det ingen bra men kom ihåg kyrkan frälser inte), ha gemenskap med andra kristna och berätta för människor om ditt vittnesbörd och även annat om Jesus Kristus. Jag tror inte alla kristna har kallade till att gautpredika men jag VET att Gud vill ha oss att berätta vårat vittnesbörd för vi är salt i världen. Och varför inte passa på att berätta för andra hur de kommer till Jesus och även berätta vad som händer om vi inte omvänder oss då kommer vi till helvetets eld.

Helvetes eld

De som inte var skrivna i livets bok blev kastade till eld sjön. 

 

Är du skriven i livets bok? Livets bok är Jesus bok. Han skriver upp alla sina barns namn där så att Han vet vilka Han ska kasta till helvetet och vilka som Han ska ge sitt sigill till. 

 

Hur du blir srkiven i livets bok? Genom omvändelse från synder och sjävklart tro. 

 

Förnekar du Jesus Kristus som Gud är du fördömd säger Jesus och Jesus kommer förneka dig inför sin Fader och inför sina änglar men erkänner du Jesus kommer Han erkänna dig inför sin Fader och Hans änglar. Underbart ellerhur? 

 

Vad väljer du?

 

Ha ditt namn skrivet i livets bok eller att spendera resten av ditt liv i helvetet? En Pastor brukar säga till syndarna att jorden är det enda himmlen de vill få.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards