Senaste inläggen

Av Jesus Soldat - 8 september 2020 00:10

Jag dog nästan!!! Glöd av romantik!!!! Vill ha min man NU!!

Av Jesus Soldat - 7 september 2020 23:19

Jag är inte överdrivet energiskt och upprymd.

Inte heller överaktiv och har inte extremt självförtroende fast lol du har jag ändå så ja extremt självförtroende är sant!!! Och är kreativ och har mycket idèer som kommer snabbt men det är bra. Många människor är tråkiga folk orkar inte höra mitt prat om Jesus och även vanliga saker som inte är syndd tyvärr. Jag behöver någon som kan lyssna på allt detta som min man! ÅH Gud ge mig min man nu!!!!!

Av Jesus Soldat - 7 september 2020 23:06

Många säger att jag har mani. Både myndigheter och privatpersoner tycker det. Kollade nyss på biopolär och det stämmer inte har bara mycket energi och är pratglad och känner GUDS ELD med ROMANTIK!!!!! Ni kanske tänkte att jag skulle få deppighet och ägnest nu men nej nej jag är har glädje och idag kände jag Hans eld som förtärde mig (får tårar i ögonen av det). MIn fiende vet inte vart jag är någonstans alltså satan. Han vet inte hur han ska attackera mig för att få ner mig. Vet att många här tror biopolär typ 1 och att jag var grovt manisk och även grovt aggresiv eller ilsken. Men det är bara en stor glöd av romatik med Jesus sedan med min krydda...vilken krydda? hmmm....peppar, salt, grillkrydda, chili, curry, mmm jag gillar att blanda olika kryddor vill även ha kanel för lukten och sedan kardemumma i kryddblandingen lol. Ni som fattar ni fattar. Vissa tror att detta är sexuellt men nej det är det inte. Jag älskar romantik därför vill jag läsa Ester och Ruth flera gånger även Sånger av Solomon mmm spicy!!!!       

GE MIG ROMANTIK, SPICY SPICY!!

Av Jesus Soldat - 7 september 2020 22:05

Hej alla! Är förföljd för min tro på Jesus Kristus. Kan inte säga hur men jag hoppas och väntar på min HERRE hallelujah! Gud ska kanske välsinga mig med vänner. Men jag måste göra ensak för Honom först kan inte säga vad men det kommer ske i Jesus namn. Är glad fick en av mina andra biblar så jag kan snälla gt också amen. Vill läsa nt och gt. Mycket från gt strå profetior om Jesus som uppfylls i nt. Men jag är nt helgon inte gt helgon. David, Abraham och de andra var gt helgon men jag är nt helgon. Jag har märkt som det står i Predikaren att mycket visdom ger bedrövelse och mer kunskap ger sorg Predikaren 1:18. Folk säger hela tiden och frågar vart allt jag säger står så nu ger jag bibelversen. Väldigt viktigt att ha rätt bibel eller jag skulle säga läs olika översättningar och se men jag gillar king james för den är nära orginalet. Plus när jag kan grekiska kan läsa nt på grekiska bra va? Min man är dansläare och servertör. Och självklart är han jobbare åt Gud som mig. Han är Pastor och profet och en pappa till mina barn. Men jag har inga barn nu. Är grovt förföljd men Gud ska hjälpa mig. Jag gick till Guds hus förra veckan och gick till altaret för att offra åt HERREN. Jag offrade saker som jag verkligen älskar i 5 dagar. Alltså jag gjorde en fasta och efter min fasta Guds eld kommer. Jag offrar och Gud tänder på elden på altaret hallelujah! Ingen förstår vad jag menar om du inte nu har öron att höra med. Inte alla som har nu för tiden folk tänker på sitt och pengar. Pengar är bra till överlevdnad men pengakärlek är däremot inte bra. Gud sa till mig att gå och fixa ett jobb så jag vill göra det OCH jag klarar av det. Blir deltids jobb. Kommer ihåg i maj när jag fastade 3 dagar (det började så) då efter det eller även samtidigt kände jag en glöd av Guds eld som brann med massor av kärlek i mitt hjärta. Jag kände Honom i mitt hjärta brann som en förtärande eld! Ibland undrar jag varför Gud just utvalde mig till att vara Hans vittne. Jag vet inte varför Han valde ut mig bland alla miljoner människor i världen. Inte bara mig Han har valt ut men jag är en av dem. 

Sorligt att mitt egna land Sverige förföljer kristna...Gud sa jag vill ge dig ett nytt land. Alltså Han menar att jag inte ska bo här. Är glad att jag har ny blogg för den andra bloggen folk misstolkade allt jag skrev och vissa trodde att de kände mig och visste saker om mig fast ingen känner mig och vet allt i mitt liv jag är hemlig av mig. Förra bloggen så gav jag ut 5% av mitt liv. Men jag skämde ut mig också på min förra blogg och var jättekonstigt för vissa saker och folk vet varför (hoppas jag). Hoppas ni tyckte om min presentation jag tyckte den var jättebra och mitt favorit ställe i Stockholm är Malmskillnadsgatan och sedan Gullmarsplan gillar även tc plattan. Brukade gå till tc innan jag skulle hem på mina galna missioner och då lät jag välidgt arg men jag är en arg predikare. Ska jag vara hippie och låta glad som en bög? Nej, jag är ingen hippie bög. 


Gud vill ge mig attityd för när jag var syndare var jag för snäll och Gud har gjort mig väldigt ärlig förut när jag var syndare ljög jag hela tiden men nu talar jag sanning.


Gud har sagt åt mig att förbredda mig inför min grekiska man så jag har ändrat och när jag kom närmare Gud bröjade jag redan förbredda mig hallelu hallelujah! Jag började tänka på mitt utseende fast min sömn var inte bra. Och jag började tänka på vad jag åt. Måste fixa mitt hår och jag ska locka det för min man, och jag vill ha finare kläder för min man och måste röra på mig för min man. Träna kanske för jag vill ha mer muskler i armarna och förut var jag överviktigt i så vill träna magen sedan underkroppen, alltså styrketräning. Jag var jättestark förut när jag var överviktigt och jag tränade men jag tränade stykreträning fast det vore ha varit kondition också men jag kan det där. 


Vill även gå till ortodoxa kyrkan och bara be en bön där till HERREN. Är inte ortodoxa men jag vill gå dit för jag vill vara ifred med HERREN. 


Världen är sjuk har inte fattat det först nu. Eller egentligen förut också men nu ännu mera.


Har sovit bra u och ätit bra och druckit bra. Dem dagarna jag var ute ångrar jag att jag var ute för jag skämde ut mig och gjorde synder mot HERREN men Gud vare tack som förlät mig för jag omvände mig. Gick också mycket ner i vikt men har gått upp igen. Och nu varje dag kommer jag promenera.


Får sjuka uppenbarelse av HERREN. Han beröttade hemligheter och sjuka saker när jag var i en 9 dagars fasta. Jobbigt att vara en profet ibland. Mycket visdom ger bedrövelse och ökar du i HERRENS kunskap så ökar du även i sorg och det är sant. 


Fick några som bad över mig. Jag är en stark ung kvinna men jag behöver HERREN och jag behöver bön ibland. TACK JESUS!!!!!! ÄRA TILL GUD! 


Jag dör hellre än att inte tjäna Gud. Tjänar jag inte Gud då vore det bättre för mig att vara död. För jag hade ändå dött av överdos eller dött för någon annan orsak för mit mål i livet var att bli grov kriminell och en grov hallick. Tro mig jag har frestad när jag var på horgatan att gå tillbaka till synd men jag har stått emot för jag är så sjuk kär i Jesus! Jag kan inte göra dessa synder mot Gud. Jag kan men det är något som gör att jag inte kan. Kan inte tänka mig att göra det. Om någon vill döda mig jag hoppas det är för Jesus skull, om något jag har predikat inget annat. 


Om jag har synd mot HERREN må jag dö. Jag förtjänar helveter mer än du som läser detta. Men HERREN säger du ska inte till helvetet jag tar in dig i mitt hus så får du sitta ner och äta och dricka vid mitt bord. Du ska sitta med mig på min tron imin Faders rike. Jag ska ge dig en vit sten med i namn som bara du kommer känna till ingen annan. Han ska ge mig av livets vatten. Jag drack levande vatten men i himmelriket kommer jag dricka livets vatten och sitta under HERRENS SKUGGA och äta frukten från livets träd, åh vad sött den kommer vara! Vackare en granatäppel. Rödare en äppeln, saftare än persika. Guds ansikte kommer vara min sol, och jag behöver inte sova längre hallå jag är med min Mästare min Fader behöver jag sova då? Nej, för jag kommer inte ha ett kött längre. Så dag och natt kommer jag prisa Gud och ropa HANS NAMN i YESHUSA HAMSICHAS kungarike hallelujah! HELIGE HELIGE HELIGE ALLSMÄKTIGE HERREN GUD. SOM ÄR, OCH VAR OCH SOM SKA KOMMA! HALLELUJAH!!!! KOM PÅ EN EGEN LÅT TILL HERREN DEN TIDEN DÅ GUD HADE KALLAT MIG TILL GAUTPREDIKA OCH DEN LÅTEN GICK HALLELU HALLELUJAH HALLELU HALLELUJAH!!!!! WOOOW!!!! ÄRA TILL KUNG MESSIAD! SOM SMÖRJER SINA TJÄNARE MED SIN OLJA OCH DÖPER SINA TÄJÄNARE MED ELD OCH TVÄTTAR SINA TJÄNARE I SITT DYRBARA OCH HELIGE BLOD OCH SOM GER VATTEN TILL SIN TJÄNARES SINNE GENOM DINA ORD!!!! GE MIG DET VATTNET MMM JAG TÖRSTAR OCH HUNRGAR EFTER DITT ANSIKTE HERRE!!!!!! 


GUD VÄLSIGNA   


HALLELUJAH MIN LAMPA ÄR TÄND PRIS TILL JESUS!!!!!!   

Av Jesus Soldat - 7 september 2020 17:43


LÄS!!! ELD ELD!!!!!

 

GÖR EN GLÄDJEFYLLD NÄSA TILL

 

HERREN!!!

          

Av Jesus Soldat - 6 september 2020 19:18

Min Mentor kallar Jesus för cowboy eftersom Han sitter på en vit häst i Uppenbarelseboken och jag håller med henne. Jesus är cowboy!!! WOW!!!

Av Jesus Soldat - 5 september 2020 10:14

Hej alla! Fixat min blogg litegrann iaf. Är inte helt klar men detta funkar. Har mäkrt att Gud har gett mig mer visdom det senaste dagarna och även kunskap och mer förstånd nu Hallelujah!!! Prisning till Jesus!!!!!    ROMANTIK ROMANTIK!!!!! WOOOOW!!!!!

Av Jesus Soldat - 4 september 2020 09:50

Hej alla! Har inte bloggat på ett tag för har gjort lite saker! Predikade lite men har även gjort andra saker. Testat på livet som hemlös, åt rester ett tag helt sjukt. Satan gjorde mig också sjuk så då åkte jag hem. Men ska ta en paus från att predika och tillbe Gud i Hans skönhet av helighet Hallelujah! Gud har uppenbarat att jag är lärare i kristendomen så Gud sa denna tid är en tid för dig att växa i tron och bli en kristen lärare som lär ut den riktiga kristendomen. Såklart har även kristna hjälpt mig och lärt ut saker om Gud men de här tagit allt från Gud men Gud har även gett mig visdom, kunskap från de allra heligaste och förstånd. Men behöver be om mer förstånd säger Gud nu till mig. Jag är VÄLSIGNAD förföljd för min kristna tro! Kan inte säga så mycket om det men jag är förföljd helt sjukt jag vet. Men jag väntar på HERREN och vad händer med dem som väntar på HERREN? Vad säger Guds Ord? De får förnyar sin styrka och de skall lyfta upp dina vingar såsom örnar. De som väntar på Härskarnas HERRE ska springa och inte bli trötta, vandra och inte mattas. WOW! Får värsta uppenbarelserna här nu! När jag var fake kristen kunde jag redan ganska mycket så dem jag predikade för trodde att jag hade en bibel framför mig för de tyckte att jag kunde så mycket. Så jag är född till att lära ut saker om Bibeln. Jag född till att gatupredika, jag är född till missionär, evangelist och även till att vara en profet. Redan när jag var fake kristen gav Gud mig av Hans kunskap och förberedde mig till bli en lärare åt Honom kungarna Kung!!!! HALLELUJAH Prisning till Jesus Amen!!!!

Presentation


Välkommna till min kristna blogg. På denna blogg kommer jag blogga om mitt kristna liv och även göra bibel lektioner om vem den riktiga Jesus Kristus är.

Evangelitet

Jesus Kristus dog på korset, var begravd, och efter 3 dagar senare reste Han upp från döden, blev sedd av över 500 människor, enligt bibelvers.

Frälsningen

Du blir frälst genom att du omvänder dig från dina synder, tror evangeliet och även bör du erkänna att Jesus Kristus är Gud kommen i köttet och självklart måste du tro evangelitet. Jesus Kristus dog för oss så att vi skulle kunna leva. Utan Jesus blod det finns ingen förlåtelser för synder.  

Judarna brukade döda lamm för förlåtelse av synder, prästen gick in och offrade ett djur varje år för folks synder och sedan för hans synder men Jesus offrade sig själv en gång för alla så nu slipper vi döda våra djur för förlåtelse av synder. Jesus är Lammet lovad av Abraham. VÄRDIGT ÄR LAMMET SOM BLEV SLAKTAD! 

 

När Jesus Kristus hängde på korset såg Han ut som en hamburgar måltid. Du kunde inte se att Jesus var en människa så torterad blev Jesus Kristus för dig, för du skulle få förlåtelse och slippa leva i skamliga synder. Jesus älskade oss så mycket och tro mig Han älskar oss fortfarande därför ber Han varje dag för oss till sin Fader som också blir vår Fader när vi blir kristna. Tänk Jesus blev slagen 49 gånger för just dig. Han led och Han valde att lida för JUST dig. Jesus har all makt, Han kunde ha stoppat allt men Han älskade oss så outändligt mycket så Han valde att dö för att sedan efter 3 dagar senare resa upp från döden. Jesus är Gud så Gud kan inte dö så därför reste Han sig.   

 

 

 

 

 

 

Om du vill bli frälst?

Om du vill bli fräslt be denna bön och du måste mena det i ditt hjärta och ha tro. Du kan inte ljuga inför Den Allsmäktige Gud Jesus:

 

Jesus förlåt mig för alla mina synder. Jag erkänner att jag har syndat mot dig. Jag omvänder mig nu från allt ont jag har gjort mot dig, snälla förlåt mig i Jesus Namn jag ber. Jag tror att du Jesus dog på korstet för mig och efter 3 dagar senare reste du dig upp från döden. Snälla, ge mig din dyrbara Helige Ande. Rena mig med ditt heliga blod, jag vill bli ren och befria mig från mina synder i Jesus namn Amen.

 

Har du bett denna bön eller liknade bön i dina egna ord och menat det i ditt hjärta är du född på nytt. Ser du hur enkelt det är att bli född på nytt? Du behöver endast omvända dig från synder och tro, omvänd dig och tro, ENDAST 2 ORD. 

 

Nu ska du som kristen läsa Bibeln varje dag och även be varje dag, fasta lite då och då, gärna gå till kyrkan om du hittar någon bra (i Sverige finns det ingen bra men kom ihåg kyrkan frälser inte), ha gemenskap med andra kristna och berätta för människor om ditt vittnesbörd och även annat om Jesus Kristus. Jag tror inte alla kristna har kallade till att gautpredika men jag VET att Gud vill ha oss att berätta vårat vittnesbörd för vi är salt i världen. Och varför inte passa på att berätta för andra hur de kommer till Jesus och även berätta vad som händer om vi inte omvänder oss då kommer vi till helvetets eld.

Helvetes eld

De som inte var skrivna i livets bok blev kastade till eld sjön. 

 

Är du skriven i livets bok? Livets bok är Jesus bok. Han skriver upp alla sina barns namn där så att Han vet vilka Han ska kasta till helvetet och vilka som Han ska ge sitt sigill till. 

 

Hur du blir srkiven i livets bok? Genom omvändelse från synder och sjävklart tro. 

 

Förnekar du Jesus Kristus som Gud är du fördömd säger Jesus och Jesus kommer förneka dig inför sin Fader och inför sina änglar men erkänner du Jesus kommer Han erkänna dig inför sin Fader och Hans änglar. Underbart ellerhur? 

 

Vad väljer du?

 

Ha ditt namn skrivet i livets bok eller att spendera resten av ditt liv i helvetet? En Pastor brukar säga till syndarna att jorden är det enda himmlen de vill få.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards